Den, der lever skjult, lever godt. Et tema vi ofte hører i danske
virksomheder. Inspireret af A.P. Møller. Og det er sandt: Synlighed betyder
også fokus.
Men er det ikke netop dét, vi ønsker? Selvom pressen kan være hård - og
nogle gange uretfærdig, er de sjældent urimelige. Positive historier er også
gode historier. Især, hvis de er sande og ikke skal dække over noget.
Presseaktiviteter er ikke skjult reklame. Det sørger de seriøse
journalister for. Det er formidling af relevant information, hvor styrken og den
ekstra troværdighed netop skyldes, at journalisten er garant for lødigheden.
Godt pressearbejde kræver moral, ægte nyheder og åbenhed. Solidt
benarbejde sikrer, at vi kommer gennem "støjen" og bjerget af
nyheder, så det bliver vores historie, der får fokus.
Og så kommer resultaterne også. Værdien er enorm på grund af de mange
spaltemillimeter, troværdigheden - og den gode nyhed i sig selv.
Se eksempler.